Kuala Kangsar – autentic malaezian

Pe drumul dintre Penang si Kuala Lumpur ne-am oprit doua zile in orasul regal Kuala Kangsar, un orasel de provincie unde nu se intampla mare lucru. Pe langa cateva cladiri de vazut (o moschee, un muzeu, un palat al sultanului din Perak si inca una) orasul nu ofera prea multe turistului avid de bifat obiective.

Noua insa ne-a oferit, fiind reprezentativ pentru Malaezia asa cum nu o vezi in orasele mari sau in cele pline de turisti. In cele doua zile cat am stat acolo am vazut doar 2 alti vestici care se plimbau pe strazile oraselului si vreo 3 care erau in trecere cu masina.

Moscheea
Muzeul cu mareata inventie a umanitatii – aer conditionat
Fostul palat al sultanului

Majoritatea populatiei din Kuala Kangsar este musulmana ceea ce m-a facut sa imi iau un tricou pe mine, in loc de maiou, chiar daca afara erau 35 de grade la umbra. Pe parcursul calatoriei asteia nu prea am fost prin zone preponderent musulmane si eram un pic curioasa de cum va fi. Am intalnit aici cei mai prietenosi oameni de pana acum.

Fiind printre foarte putinii turisti vestici din oras, eram cumva foarte vizibili printre localnici. Asta inseamna ca oriunde mergeam oamenii ne zambeau si ne salutau, fie ca treceu pe langa noi pe jos, cu scuterul sau din masina. Mai erau cativa care erau de-a dreptul mirati de prezenta noastra acolo si se uitau lung si uimiti la noi.

Nefiind un oras turistic, cel putin nu pentru turisti vestici, este un pic mai greu sa te descurci, ceea ce inseamna ca vei interactiona cu localnicii mult. De exemplu am fost sa mancam la restaurantul recomandat de fata de la cafeneaua/hotelul unde am stat. Am ajuns acolo si ne uitam lung in tavile cu mancaruri. A venit un domn la noi si, dupa o reala conversatie in engleza, am ajuns sa mancam una din cele mai bune mese din ultimele cateva luni. A doua seara am mancat tot de acolo.

Ne plimbam pe seara pe marginea raului si faceam poze. Un domn la vreo 45 de ani trece pe langa noi si zice „Great scenery, right?”. Ii confirmam zambind ca este intr-adevar o priveliste frumoasa dupa care ne invita sa bem ceva cu el si cu prietenul lui.

Plimbare de seara

Ne lasa taximetristul la unul dintre putinele restaurante din oras care sunt deschise ziua. Este o afacere de familie unde cele doua fete servesc mancarea deja gatita si pusa in niste tavi cot la cot cu tatal lor. Ne vad ca intram si ne uitam la ce ar fi de mancare si incep sa se fastaceasca incercand sa ne explice ce este fiecare. Tatal isi cere scuze ca engleza lui nu este foarte buna, dar a auzit de Romania pentru ca avem „good football”. Mancarea este tare buna. In timp ce mancam la o masa de langa se aseaza doi barbati. „Welcome to Malaysia! Where are you from?” zice unul zambind. Multumim zambind si le raspundem.

Liniste si pace

Oraselul asta imi aminteste un pic de Sri Lanka unde oamenii iti zambeau doar pentru ca te vedeau. Asa si aici. Toata lumea te vede si, majoritatea iti zambeste si te saluta. Este ca si cum ai merge pe strada cu propriul tau reflector aprins. Astept totusi sa ajung in Kuala Lumpur, sa fiu din nou invizibila, sau mai putin vizibila decat aici. 🙂

2 gânduri despre &8222;Kuala Kangsar – autentic malaezian&8221;

1. Ca o sugestie de vizitat dupa Kuala Lumpur, v-as aminti si orasul Malacca situat pe tarmul marii, port la stramtoarea cu acelasi nume. E un oras interesant, fosta colonie portugheza si parca si olandeza, daca nu ma insel, inca se mai pot vedea urmele din perioada coloniala, exista inclusiv niste biserici crestine. La fel, mancarea pe acolo e fenomenala.